Śladami Władców Polski

Nasi harcerze skorzystali z projektu „3x Wielkopolska” i 25 maja 2019 r. podążaliśmy śladami Mieszka I i Bolesława Chrobrego.

Podróż rozpoczęliśmy od Gniezna – pierwszej stolicy Polski. Byliśmy przy Katedrze Gnieźnieńskiej, która znajduje się na Wzgórzu Lecha. Przy katedrze stoi pomnik Bolesława Chrobrego. Odwiedziliśmy Skarbiec Muzeum Diecezjalnego, które jest trzecim muzeum co do wartości eksponatów, słynącym z zabytków sakralnych. Po muzeum poruszaliśmy się z audioprzewodnikami. Każdy mógł samodzielnie decydować, które zabytki chce poznać bardziej szczegółowo.

Z Gniezna udaliśmy się do Ostrowa Lednickiego w poszukiwaniu miejsca chrztu Mieszka I. Promem udaliśmy się na wyspę, gdzie zwiedzaliśmy odkryte przez archeologów pozostałości kościoła, pałacu i kaplicy przypałacowej. Znajdują się tam również zrekonstruowane chaty ogródkami, w których rosną uprawiane w tamtych czasach rośliny i zboża.

Obiad zjedliśmy w Galerii Malta, gdzie zainteresowani mogli podziwiać wystawę starych samochodów.

Ostatnim przystankiem naszej historycznej wędrówki była Brama Poznania i odwiedziny w Interaktywnym Centrum Historii Ostrowa Tumskiego, które również zwiedzaliśmy z audioprzewodnikami. Podziwialiśmy również piękną panoramę Poznania z tarasu widokowego.

error: Zawartość chroniona! Content is protected !